Főoldal
Szórakozóhelyek
Nyereményjáték
Beharangozók
Beszámolók
Fellépők
Partyvideo
Keresés
Hírek


Ajánlott oldalak:

- Love.hu
- Juj.hu
- Book.hu
- Ingatlanok.hu
- SportHirado.hu
- Tech.hu
- Talalka.hu


Hirdetés




 
Paul Van Dyk

egyéb nevei:
besorolás: DJ, Producer
weboldal:


Paul Van Dyk
Paul Van Dyk



A dance műfaj rajongói Paul van Dyk-ot 2005-ben a Világ Legjobb DJ-jévé választották a DJ magazin Top 100 listáján. A Grammy díjra jelölt művész, zeneszerző, producer és politikai aktivista az első helyezettnek szóló díjat a londoni Ministry of Sound Clubban megrendezett ünnepségen vehette át.

Tavaly van Dyk történelmet is írt, Grammy díjra jelölték a Legjobb Elektronikus / Dance Lemez műfajban, Reflections című szerzői albumáért, melyen többek közt a nagy sikerű “Time of Our Lives,” “Nothing But You” és “Crush” című slágerei szerepeltek. BPM Magazine Amerika Kedvenc DJ-jének titulálta, a DJ Magazine szerint ő a “Legjobb Zeneszerző”, az elmúlt két évben as 5 Dancestar Díjjal illették és tavaly elnyerte az Ariel Díjat is (mely az Oscar mexikói megfelelője) a Zurdo című filmhez alkotott zenéjéért.

Mindemellett Paul a “Rock the Vote” kampány aktív tagja is volt, kampánytársaival együtt arra bíztatta Amerika fiataljait, hogy éljenek szavazati jogukkal a 2004-es elnökválasztások során. Paul volt az első elektronikus zenei előadó, aki társult ehhez a mozgalomhoz, olyan művészek mellé, mint Bono, Mary J. Blige, Lenny Kravitz és a Black Eyed Peas.

Paul a keletnémet Eisenhuettenstadt-ban született, és az akkor még kommunista Kelet Berlinben nőtt fel. Németország újraegyesítése előtt a határt átszelő rádióhullámok jelentették számára az ablakot a kapitalista világra. Mivel lakóhelyén akkor nem létezett igazi klubkultúra, Paul többnyire a rádiót hallgatta, így találkozott olyan előadók zenéivel, mint például The Smiths vagy a New order.

1989-ben, amikor a fal végre ledőlt, hirtelen széleskörű klubélet indult virágzásnak Berlin-szerte, és bár a techno érvényesült igazán, Paul valami más, egyedibb hangzást keresett.

Ezt a keresést nem adta föl soha. Zenei pályafutását két régi, ócska lemezjátszóval kezdte, és kezdetben remix szalagokat alkotott. Egyedi dance zenei stílusával a közönség először 1991-ben találkozhatott, az akkor még új berlini klubban, a Tresorban.
Paul szintén akkoriban kezdett önálló zenei szerzemények alkotásába. Első produkciója 1992-ben jelent meg, a "Perfect Day", melyet “Visions of Shiva”-ként Cosmic Baby-vel együtt alkotott.

1993-ban Paul-é volt az év klubslágere, a Humate „Love Stimulation”-re alkotott remixe. A következő évben megjelent első lemeze, a 45 RPM , és a legendás berlini klub, "E–Werk" rendszeres fellépője volt.

A következő években Paul még több elismerést szerzett, olyan híres előadók számainak remixeivel, mint az Inspiral Carpets, Sven Väth, Curve és a New Order. Második lemeze, a Seven Ways , stabilan meghatározta helyét a világ legnagyobb elektronikus zenei előadói között.

A Seven Ways hazai és nemzetközi intejúk áradatát indította el, és Paul hamar a Top 100 közé került. Még az angol zenei média, mely köztudottan a saját hazai DJ-it promotálja eslősorban, is lelkesen dícsőitette Paul lemezét. A DJ Magazine olvasói a Seven Ways-t az év Legjobb Albumának választották. Az elsöprő single-jei, mint "Beautiful Place", "Forbidden Fruit" és a "Words", a Salt Tank, Quattara és a Curve remixei, a brit és az európai slágerlistákon is egyaránt biztosították helyét a fő játékosok között.

A klub megszűnése előtt Paul-nak saját esteket szerveztek, olyan szintén szupersztár vendégfellépőkkel, mint, BT, Dave Seaman és Sasha.

1998-ban első lemezét, a 45 RPM –et Angliában is kiadták, és a “For an Angel” új remix változata világszerte slágerré vált. Az album két hétig vezette a slágerlistákat Angliában, Németországban négy hétig állt az első helyen, és előkelő helyezéseket ért el az amerikai, ausztrál, holland, belga és skandináv listákon is. Paul-t ekkor a legendás new york-i klub, a „Twilo” plusz az elismert sheffield-i Gatecrasher rezidensévé választották.

1999-ben Paul és csapata új labelt hoztak létre, Vandit Records néven. Ez a kiadó felelős Paul, és más új, innovative dance DJ-k / előadók kiadványaiért is.

Angliában Paul kreatív megjelenéseiről a Deviant Records gondoskodott, az ő ötletük volt az 1998-as tripla CD, a "Vorsprung Dyk Technik". A 33 számot tartalmazó gyűjtemény Paul remixeinek legátfogóbb gyűjteménye, olyan klasszikusokkal, mint a Humate "Love Stimulation" , Joe T. Vanelli "Playing with the Voice in Germany", a Binary Finary klubslágere, az "1998", illetve Paul saját slágere, a "For an Angel". Egy évvel a megjelenés után, 1999 novemberében a "Vorsprung Dyk Technik" hivatalosan is „Ezüstlemez” lett, több, mint 60 000 Angliában eladott példányszámmal, ami kifejezetten ritka jelenség tripla CD-k esetében.

2000-re, amikor Paul kiadta az Out There & Back –et, nyilvánvalóvá vált, hogy a berlini zenésznek még messze sokkal több van a tarsolyában, mint a hamisítatlanul egyedi klub szettjei, vagy a remixei melyek már így is minden idők legmeghatározóbb német DJ-jévé és producerévé tették. Első válogatás mix CD-je, a Politics of Dancing , 2001-ben jelent meg, ezt 2003-ban a Global követte, egy eredeti szerzői CD/DVD, ami saját, világkörüli útjain szerzett tapasztalatait illusztrálja.

Paul 4. albuma, a Reflections kis életképeket, történeteket demonstrál, és tavaly jelent meg. A lemez tizenhárom számának varázsa abban rejlik, hogy mindegyik dalban ott rejlik a lehetőség a túlzásra, a klisék túllépésére, és egyben mind rendkívül változatosak.

A Reflections első megjelenése a “Nothing But You” sláger volt, mely az elbűvölő norvég vokállal és érzelmes-szenvedélyes szövegével “I have nothing but I have got everything when I have got you” gyorsan a vezető rádiócsatornák kedvencévé vált.

Röviddel az album harmadik single megjelenése, a “Crush” után, Paul a Wolfsheim zenekar énekesével Peter Heppner-rel társult egy produkcióra, közös munkájuk eredménye a “Wir sind Wir” c. sláger lett. Mindkét művészt a német TV dokumentumfilm, a “Das Wunder von Bern” ihlette. A dal Németország szellemiségét és történelmét illusztrálja, hogy bár sok keleti és nyugati német elvesztette az önbecsülését, akkor is összefognak és nem félnek attól, hogy mit hoz a jövő. A„Wir sind Wir“ –t 2005.október 3-án, a Német Újraegyesítés hivatalos ünnepségén, a potsdami Calgari Hallban, a Filmorchester Babelsberg-gel élőben adták elő.

Paul van Dyk új dupla CD lemeze, The Politics of Dancing 2, többek közt van Dyk új, eredeti single-ét, a “The Other Side”-ot mutatja be. A szám szövegét maga Paul a megrendítő Tsunami katasztrófára írta írta, Wayne Jackson az előadója..
A rengeteg megjelenése mellett Paul turnénaptára is hihetetlenül zsúfolt, rendszeres fellépő helyekkel, többek közt London, Tel Aviv, Mexikó, New York és Szingapúr fő helyszínein. Mindeközben, Berlin mindig ott van, és vár rá – az interjúk, a helyi fellépések, saját labele, a Vandit, a stúdiója, illetve Soundgarden nevű rádió show-ja, melyet szerdánként a Fritz Rádió sugároz, illetve az interneten is hallgatható (www.fritz.de).
 
 

online: 1

Kiemelt beszámolók
Viva Comet
SYMA rendezvénycsarnok
2010. június 17.

Tao Saturday
Tao
2010. január 09.

Tao Friday
Tao
2010. január 08.

Szilveszter After Party
Tao
2010. január 02.

A Bangkoki Szilveszter
Tao
2009. december 26.

Kiemelt beharangozók

Mellesleg stáb felbukkanása

ProgramMagazin | HumorMagazin | FérfiMagazin | NőiMagazin | MobilMagazin
MoziMagazin | ZeneMagazin | Mellesleg.FM | Minos képregény | Történetek | Chat.hu
 
Mellesleg Programmagazin v5.4 - (c) Mellesleg Network Szövetség

Impresszum