egyéb nevei:
besorolás: DJ
weboldal:
 | Anthony Rother |
Anthony Rother karrierje a nyolcvanas évek végén kezdődött. Első kiadványaira erősen hatottak a rendező –és zeneszerző John Carpenter szférikus hang-kollázsai. 1994-től Rother, Heiko Laux Kanzleramt kiadójának egyik legjelentősebb producere lett. A kiadó máig is azon kevés német labelek egyike, ami igazán minőségi techno zenéket jelentetnek meg. 1997-ben „Sex with the machines” című albuma az első előadói album volt a Kanzleramt történetében. A lemez szakmai berkekben mindent elsöprő sikere hosszan ható dinamizmust eredményezett Rother pályafutásában.
1998-ban megalapította saját labelét, a PSI49NET. Ez a művészi kifutó teret adott saját produkciói, illetve újító művészekkel alkotott közös munkák számára. Itt jelentek meg többek közt a nagysikerű "Simulationszeitalter" (2000), "Little Computer People" (2001) és a "Hacker" (2002) albumok is. Az évek során a zenei barátsága Sven Väth-tel több közös alkotásban is megnyilvánult. Rother volt a producere két Sven albumnak, a "Contact"-nak és "Fire" –nek. Valamint egyéb koprodukcióknak, mint a "Komm" és a "Magie", melyek a Cocoon-nál jelentek meg Väth & Rother nevek alatt.
Remix és társszerzői munkái során dolgozott már Thomas Schumacher-rel, Karl Bartos-sal a Kraftwerk-ből és ez évben Miss Kittin-nel, Erick Morillo-val valamint DJ Hell-lel is.
Rother zenei pályafutásának egy fontos aspektusa a live act-ezés, ez tette őt és súlyos felszerelését világszerte közkedvelt és keresett vendéggé. Klubokban és fesztiválokon egyaránt.
"Az electro összeolvadása más műfajokkal. Ez teszi most az elektronikus szcénát és annak zenéjét érdekesebbé, mint valaha. Még akkor is, amikor a zenei iparban gazdasági tekintetben épp nehéz az előrejutás. Lehet, hogy néhányan nem élik túl, de úgy érzem, ez az újítás ideje, a következő szint tudatos formálásának, kiépítésének ideje.” (Anthony Rother, 2005)
|