Főoldal
Szórakozóhelyek
Nyereményjáték
Beharangozók
Beszámolók
Fellépők
Partyvideo
Keresés
Hírek


Ajánlott oldalak:

- Love.hu
- Juj.hu
- Book.hu
- Ingatlanok.hu
- SportHirado.hu
- Tech.hu
- Talalka.hu


Hirdetés




 
Deep Dish

egyéb nevei:
besorolás: DJ, Producer
weboldal:


Deep Dish
Deep Dish


A kemény munka ellenére úgy tűnik, a Deep Dish-nek sosem lesz elege az örökké elfoglalt életmódból. Szupersztárok kérik fel őket egy- egy remixre, megkapták a legnagyobb zenei díjat, a Grammy-t is, nyilvánvaló, hogy a munkába fektetett erőfeszítés már kifizetődött. Mégis, Alit és Sharamot valami állandóan űzi, hajtja előre.

Mégis hogyan kezdődött a nemzetközi dance legmeghatározóbb duójának közös múltja, egy véletlen találkozás hozta össze a Washington D.C.–be élő Ali „Dubfire” Shirazia-t és Sharam Tayebi –t még 1991-ben. Mindketten az amerikai főváros kisebb klubjaiban gyakorolták mixelési tudományukat, amikor egy booking-malörnek köszönhetően egyszerre kellett volna játszaniuk ugyanazon a helyen, ugyanabban az időben. Ali és Sharam azonnal felfedezte, hogy rengeteg közös vonásuk van, ami azon a közös vízión alapul, hogy állandó késztetést éreznek az elektronikus tánczene különféle stílusai között lévő szakadék áthidalására. Egy szó, mint száz, megalakult a Deep Dish Records, az itt kiadott szerzemények az akkoriban úttörőnek számító Dribal America Records figyelmének fókuszába állították a párost: elkészült a ma klasszikusként ismert Penetrate Deeper-t.

A későbbi ’De’Lacy Hideaway’-remixnek, valamint pártfogójuk, Brian ’BT’ Transeu-nak köszönhetően aztán 1995-re az összes ajtó kitárult előttük.

Három év múlva, 1998-ban jelent meg a Deep Dish első szerzői albuma, a Junk Science, érzéki house, rock és dance fúzió valamint a jazzes soul keverékeként. Az album legnagyobb slágere, a The Future Of The Future (Stay Gold) klubbokban és rádiókban egyaránt slágerré vált.

Több se kellett, hogy meginduljon a Deep Dish mix-özön: Yoshiesque (1999), Renaissance ibiza (2000), Yoshiesque 2 (2001), Global Underground_ Moscow (2001), GU – Toronto (2003) – mind hűen tükrözik az általuk képviselt jellegzetes eklektikus klubhangzást. Mindeközben természetesen nem hagyott alább a duó remix-kedve sem, igent mondtak számtalan jó projektre, legyen az akár mainstream, akár az underground zene része. Az olyan emlékezetes átdolgozások, mint például Brother Brown, Gabrielle, Morel, Beth Orton, Sven Vath, Depeche, The Rolling Stones, Madonna, ’N Sync, vagy éppen Justin Timberlake munka, Alit és Sharamot a két legjobban keresett remixer státuszába emelték. Nem véletlen, hogy 2001-ben megkapták első Grammy-jelölésüket „Az Év Remixei” kategóriában, többek között Madonna music, Amber Sexual (La Da Da) és saját szerzeményük, a Mohammed is Jesus átdolgozásáért. 2002-ben újabb jelölés következett, amit már siker koronázott: Grammy-díjat nyertek Dido Thank You-jának remixéért! A kislemez nagyszerű példája annak, hogyan ötvözik slágeresen a pop és a klubhangzást, hiszen ez a dal sokáig vezetett a Billboard listáján.

Kell-e mondani ez után, hogy a Deep Dish fellépéseit világszerte hatalmas érdeklődés és elismerés övezi? Költöi a kérdés.. mindenesetre az egyik vezető amerikai napilapként jegyzett Los Angeles Times szerint sincs jobb dj-szett a Deep Dish-nél. Talán ezért kiváncsiak egyre többen itthon is fellépéseikre. Hiszen különleges zemei élménnyel szolgálnak, hipnotikus és progresszív house muzsikájuk elvarázsolja, és transzba ejti a magyar közönséget is.

A tavalyi év legnagyobb klubslágere volt a duó P.Diddy-vel készített közös szerzeménye a Let’ Get III, amit nem csak ők, hanem a világ legsikeresebb dj-i is rongyosra játszottak. Hogyan jöhetett létre egy ilyen kollaboráció? Sharan így emlékszik vissza: „2002 decemberében a miami Space-ben léptünk fel, és P.Diddy is ott volt a klubban azon az este. Csináltuk a dolgunkat, majd azt láttuk, hogy ő is bevonul a tánctérre kis csapatával. Nagyszerű party volt, ott ugráltak körbe-körbe, jobban, mint bárki más. Kis idő múlva feljött a pultba és bemutatkozott. Alival egymásra néztünk és azt gondoltuk: Ember, tudjuk, hogy ki vagy! Elmondta, hogy egy dance albumon dolgozik, és meg akarja tudni, vajon közreműködnénk-e rajta. Telefonszámot cseréltünk, aztán pár héttel később már el is kezdtünk dolgozni.

Ezután jó pár helyen együtt is mászkáltunk. Egyik klubból a másikba jártunk, hogy odaadhassuk a lemezeinket különféle embereknek, és ő is jött velünk. Érdekes volt látni, milyen nagy izgalommal töltötte el az elektronikus tánczene. Arra emlékeztetett, amikor először találkoztam a house-zal 1998-ban. Én is annyira izgatott voltam, hogy sose volt elég belőle. Nagyon tetszett nekem, hogy mennyire odavan az effajta zenéért.

Állandóan kérdezősködött: Te, ez mi? Ezt hogy hívják? Nem úgy tűnt nekem, hogy be akarna törni a műfajba, és szét akarná keresni magát. Nem mintha a dance-szel annyira meg lehetne tömni az ember zsebét...Szóval minden bizonnyal a zene szeretete vezette.

Meglepődnétek azon, mennyi mindent tud az elektronikus tánczenéről, és hogy még mindig mennyire érdeklődő.”

Addig is gondolkozzunk el azon, vajon miért látjuk manapság jóformán csak cd-ről játszani a house nagyjait? Ali: „úgy véljük, a bakelit egy életképes formátum, de már a végét járja. Szomorú, de igaz. Bár ha megkérdeznétek Sharamot, ő is biztosan azt mondaná, a vinyl halála a dance halála is… Számunkra a Pioneer CDJ 1000 a legjobb az összes CD DJ mixer közül. Annyi rossz emlékem van összekoszolódott és megkarcolt bakelitekről, légitársaságokról, akik elvesztették a poggyászainkat és a lemezes-táskánkat… A bakelit manapság már nem praktikus. Bár támogatjuk, ameddig csak lehet.”
 
 

online: 1

Kiemelt beszámolók
Viva Comet
SYMA rendezvénycsarnok
2010. június 17.

Tao Saturday
Tao
2010. január 09.

Tao Friday
Tao
2010. január 08.

Szilveszter After Party
Tao
2010. január 02.

A Bangkoki Szilveszter
Tao
2009. december 26.

Kiemelt beharangozók

Mellesleg stáb felbukkanása

ProgramMagazin | HumorMagazin | FérfiMagazin | NőiMagazin | MobilMagazin
MoziMagazin | ZeneMagazin | Mellesleg.FM | Minos képregény | Történetek | Chat.hu
 
Mellesleg Programmagazin v5.4 - (c) Mellesleg Network Szövetség

Impresszum